lørdag 28. august 2010

decorating with ....

Jeg elsker somsagt å dekorere med natur. Spesielt rekved men også andre sorter. som foreksempel grener og røtter av ulike slag. Det er noe ved det som er så vakkert og kunstnerisk. Det kan brukes til alt fra å dekorere med, lage kleshenger eller annet fint interiør. 
Det skal sies at mine lekre trebrikker ikke er funnet ute i Guds frie natur, men kjøpt på fargerike indiska :)
Disse er en av mine favoritter hjemme. De kan brukes til så mangt, alt fra enkel stabel på et bord, sette din ny pressede kopp med kaffe på eller serveringsfat til oster og forretter av ulike slag. Praktisk skjønnhet kaller jeg det:)

Tips:
Finn noen fine trebrikker, sett dem sammen 4 eller 6 stk og lag et spennende alternativ til sølvfat, eller duk.  Dekorer med å sette lysestaker av ulike slag på, t.d.: Bruk en gammel flaske til å sette lys i, bland med noen litt mer moderne høye lysestaker, og ta gjerne inn en lavere telysholder, alt ettersom hva man ønsker. Jeg liker dekorasjon med litt ulike høyder på spesielt på et kort bord, det skaper en fin kontrast.


Som du ser er natur et tema hjemme hos oss. Horn, saueskinn, rekved og deler av en gammel rot som brukes til ramme hjelper til å skape en helhet. Og sist men ikke minst et uttrykk for at jeg bor på fjellet, omringet av vakker natur:) Jeg liker å innrede etter hvor jeg bor. Hadde jeg .t.d. bodd i byen, hadde jeg fortsatt hatt innslag av natur, men ikke på samme måte. Det er det som er gøy med å innrede, man kan bruke mye av det samme, men på så ulike måter.
Kanskje du ikke bor på fjellet, men på stranden, eller en flat eng. Men muligheten for å ta med vakker natur inn å skape noe med den er fortsatt der.  Så hvorfor ikke ta deg en tur ut og la deg inspirere:)
Ha en herlig lørdag!
eldrid


1 kommentar: