fredag 8. oktober 2010

Et koselig hjem skapes av deg!

Min enkle dekorasjon på kjøkken benken består av rekved fra elven, lyng fra fjellet og mine syltetøysglas med godsaker i.  I bakgrunnen kan du se mitt kjøleskap der jeg har laget en liten kolasj av oppskrifter osv, på et gammelt stoff hjemme i fra.

Etter en fantastisk dag, sitter jeg her og undrer på litt av hvert. I det siste har jeg om råkert mye her hjemme, noe som ikke er uvanlig.
 Vi flyttet inn i denne leiligheten rundt mai i år, og siden da har jeg vell konstant fikset og ordnet...når sannheten skal frem må jeg også si, det er ingen lyx villa, heller ingen serdeles stor leilighet. Men venner, jeg kan med hånden på hjertet si , den er mye større enn vårt forige "dukkehjem" som var så lite at man knapt behøvde reise seg fra soffaen for å hente noe i kjøleskapet;)
Det var mange som ikke kunne fatte hvordan jeg kunne være kreativ på så lite. Jeg tror det er fordi min kreativitet ikke begrenses av mine omstendigheter, den kommer alltid ut på en eller annen måte. Alt jeg behøver er firhet til å kunne gjøre det, og den er der jeg er;) 
Jeg tror vi alle har mulighet til å skape noe nytt med det vi har, det finnes alltid flere bruksområder.
Når jeg dekorere og ordner hjemme behøver det ikke koste meg annet enn tid. Jeg er ikke avhengig av å kjøpe nye greier for at det skal bli bra.Ja visst, gleder jeg meg til dagen vi kan kjøpe våre egne møbler å få det akkurat som vi vil. Men akkurat nå er realiteten at vi leier ferdig møblert. Da er det viktig å kunne være kreativ med det man har. Selv om det kanskje ikke er det vi hadde valgt å kjøpe. Burde det alikavell ikke hindre min kreativitet, snarere tvert om. Det handler bare om å våge å se muligheter og prøve seg frem til man finner løsninger som funker og som skaper det hjemmet man ønsker.



Så følte for å si at jeg ikke blogger for å vise frem alt jeg har kjøpt, men for å oppmuntre meg selv og andre til å se muligheten i mye av det vi har. Selvfølgelig blir det nye innkjøp innpå her også...men det er ikke det som skaper et vakkert hjem, det er personen bak inkjøpet, nemlig deg og meg som bestemmer hvor og hvordan vi vil dekorere våre hjem. Med eler uten penger, er det kreativiteten i deg som skaper et fint hjem.
  Mitt råd er, ta en titt over det du alerede har, kast det som bør kastes, se etter farge kombinasjoner som du liker, la det gå en rød tråd i det du samler på. Vær ikke redd for å gjøre noe nytt, ommøblere eller ta ned noe fra veggen, bak en kake, les en bok, tenn et lys, og nyt av Ditt hjem. Det er og forblir ditt kanvas, det er du som bestemmer, invester tid og løft ditt hjem med personlig preg:)

Lykken er å gjøre små gleder store!

 klemmer
  
eldrid
 


2 kommentarer:

  1. "Det er og forblir ditt kanvas."
    Dei orda sang veldig fint, ville berre sei det! Love the figure of speech :)

    SvarSlett
  2. Flott og inspirerende skrevet:) Og så sant så sant! Ha en fin kveld!

    SvarSlett