søndag 12. desember 2010

Enkelt og personlig...

 Engelen du ser ovenfor fikk jeg i gave av svigermor i fjor,Så lekker. Den har fått sin plass i stuas bjørkegrein:)

Julegodis glaset er en av mine favoritter i julen. Det er ikke så vanskelig å pynte å gjøre det fint til jul, det kan være enkelt og personlig, fint til gave eller bare for hjemmekos:)

 Her har det vert noen travle dager, og mitt kamera har ikke fått sin dagelige mosjon.(ja om du da lurere på hvor bildene er i fra kan jeg si at det er fjorårets julepynting og messe) 

 Men, selv om jeg ikke har blogget på noen dager, betyr det ikke at jeg er for opptatt av meg til å la kreativiteten få blomstre her hjemme..neida, heller tvert om. Jeg har baket julegodis, ommøblert litt, hengt opp julepynt, dansa til julemusikk;), baka pepperkaker, jobba, og kost meg!:) ... Fullt av ting som hadde passet å blogge om, men som alle andre vet her inne, strekker ikke alltid tiden til;)

Ellers er det julemesse i byn(bildet av koret).Som skaper ekstra god julestemning her i vårt vinterland.


 Og Så fikk jeg meg en gledelig overaskelse på jobb i dag, da lucia toget kom og sang for gjestene på hotellet..Det var kos det!

Her skal kvelden nytes med en kopp te og litt hjemmebaka pepperkaker, sammen med min søster og hennes kjæreste som er på førejusbesøk:) 


 *******Jule mys til dere alle på 3 søndag i advent!********



Eldrid

9 kommentarer:

  1. Flotte bilder:). Skikkelig julestemning hos deg. Veldig nydelige bilder i innlegget under:)
    Ha en super kveld.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. Fine bilder og super søt var den lille englen.

    SvarSlett
  3. Så skjønn engel!
    OG så koselige bilder fra julemessen.
    Håper du nyter adventstiden :)
    Goklem MArie

    SvarSlett
  4. fine bilder og søt engel!
    det er ikke alltid lett å få tid til blog, men nå skal vi jo også nyte julen litt som du gjør :P
    jeg har enda en del igjen...
    ha en fin mandag!
    klem manuela

    SvarSlett
  5. Hei igjen.
    Jeg har begynt å bruke Photoshop til redigering av bildene nå, brukte Picasa i starten av blogginga. Men collagene lager jeg i Photoscape som du kan laste ned gratis. Har ikke satt meg inn i hvordan man gjør det i Photoshop enda. Sikkert mye bedre å gjøre det der, men til nå har jeg bare hatt til tid å så smått sette meg inn i enkel bilderedigering i PS.
    Ha en herlig luciakveld :)
    Klem M.

    SvarSlett
  6. Så koselig julepynt du har fått. Kos med heimelaga konfekt og kaker, ahh, du e så flink å bake, synd du ikkje bur nærmere;)) hihi. husker dei gode cognackulene du laga!! eg tenkte eg skulle lage sjokolade-fudge ein kveld, fant ei oppskrift på det :) lekre glass med snop på, du gjør det så fint rundt deg.

    Herlig med besøk av Yngvild&typen då, kos deg kjempemasse :)))

    skal du heim til jul??

    SvarSlett
  7. hei igjen søta!
    nå har jeg funnet ut av litt ting, takk for tipset!
    se innom bloggen , har fornyet litt, ble kanskje litt lyst men...
    tror det er mer ryddig nå.
    ha en fin torsdag!

    SvarSlett
  8. Sinnligt, traditionellt, vackert, kärleksfullt & ack så juligt!

    Love

    Agneta

    Ps. I stopped believing in Santa Claus when I was six. Mother took me to see him in a department store and he asked for my autograph.... Shirley Temple. Ds.

    SvarSlett
  9. Høyres veldig kosleg ut, og flotte bilder:) Skikkeleg julestemning! Kjekt å følge med på bloggen din og høyre at alt står bra til i nye huset:)
    Riktitg god jul til deg og dine!
    Klem, Susanne (Hyllestad)

    SvarSlett